martes, 24 de abril de 2007

Que treballi la màquina registradora

Quan falten pocs dies per Sant Jordi i el dia del Llibre la televisió ens bombardeja. Molts programes de la graella anuncien el seu llibre mediàtic, des del propi horari i des d’anuncis publicitaris pagats per la pròpia cadena. Aquest podria ser el cas d’un anunci a Televisió de Catalunya que publicitava tots els llibres d’aquesta classe que treien els seus programes en un espai conjunt. Aquest fet és nou, però la proliferació cada vegada més grans d’aquest tipus de publicacions en aquesta data és un fet constatat que ve de més lluny.

Una de les pioneres en aquest camp és la productora d’El Terrat, que començava traient una espècie d’anecdotari de la companyia. Posteriorment s’ha centrat en publicar els recopilatoris anuals d’Andreu Buenafuente, que enguany ha presentat el vuitè volum: Com anava dient. El fenomen s’ha extès i aquest Sant Jordi gairebé és estrany trobar un programa de TV3 que no hagi publicat un llibre aquestes dates.

És fàcil i no cal ser un gran escriptor. Només cal enviar els guions a una editorial o bé pagar a algú que tingui certa gràcia escrivint per tal de redactar les experiències de l’equip. Finalitat? Aprofitar el boom de vendes de Sant Jordi i el Dia del Llibre per fer diners. Públic objectiu? Tota aquella gent que no està acostumada a llegir i que ho fa aquests dies perquè és tradició fer-ho. Per la poca cultura lectora del país, deduïm que és un percentatge molt important de gent. Resultat: un volum de vendes espectacular en poc temps i en resum, molts diners guanyats.

El problema rau en que el seu contingut no afegeix res de nou o res perquè es limiten a reproduir els continguts dels seus episodis emesos. Tampoc és la seva intenció fer-ho, i tampoc ho és incentivar la lectura ni oferir uns textos de gran qualitat. El que realment interessa és fer una bona campanya publicitària i guanyar el màxim de diners en el mínim espai de temps possible.

No hay comentarios: